Ervaring uit de SteenGoed Challenge

148 keer bekeken 0 reacties

We kijken terug op een geslaagde SteenGoed Challenge. Inmiddels hebben we de Challenge op 25 februari afgesloten met een Slotmanifestatie. We keken samen met de vakjury, de coaches, de eigenaren en initiatiefnemers terug op het succes van de Challenge.

De SteenGoed Challenge is gestopt, maar we blijven projecten begeleiden!

Bekijk hieronder de filmpjes met de uitleg over de Challenge.

 

De SteenGoed Challenge was voor ons een experiment; een turbulent en intensief traject waarin we snel hebben moeten schakelen en veel van de betrokken partijen hebben gevraagd.

Met de Challenge hebben we onszelf en de betrokken partijen een spiegel voorgehouden; onze werkwijzen en procedures zijn soms stroperig en onnodig langzaam. Er zijn grote stappen gezet in de zoektocht naar een nieuwe bestemming; we merken dat tijdsdruk daarbij werkt. Antoine Burgers, programmamanager SteenGoed Benutten zegt hierover: “Tijdsdruk maakt dingen die onmogelijk leken vloeibaar en kunnen zo toch voor elkaar worden gebracht”.
We merkten dat het niet verstandig is om de Challenge vooraf dicht te regelen. Tijdens het proces kom je onverwachte uitkomsten tegen. Bijvoorbeeld, initiatiefnemers van de ingediende ideeen komen tot de conclusie dat zij samen sterker te staan dan apart. Om de kans tot succes zo groot mogelijk te maken hebben we hiermee ingestemd en het 'westrijdelement' (het beste idee wordt gekozen) losgelaten. Meebewegen levert dan het beste resultaat op.
Durf op te vallen. Met alle communicatie-uitingen rondom de Challenge was het doel om ‘net boven het maaiveld uit te steken’ oftewel: opvallen. Met opvallende filmpjes met Harm Edens en veel social media uitingen is dit redelijk goed gelukt. De Challenge heeft ook geleid tot tv-serie op Omroep Gelderland om bewustwording van mogelijkheden van nieuwe invulling te vergroten.

Wil je meer weten over de SteenGoed Challenge, neem dan contact met ons op.
 

Afbeeldingen

Twitter

0  reacties